Społeczność ZSK im. ks. J. Długosza dziękowała Panu Bogu za miniony rok szkolny


24 czerwca 2022 r., tekst: ks. JB/ks. AZ; foto: KJ

Społeczność ZSK im. ks. J. Długosza dziękowała Panu Bogu za miniony rok szkolny

W uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa, 24 czerwca, społeczność Zespołu Szkół Katolickim im. ks. Jana Długosza we Włocławku uczestniczyła we Mszy św. pod przewodnictwem bp. Krzysztofa Wętkowskiego, sprawowanej w bazylice katedralnej.
 
Homilię wygłosił ks. Adam Zieliński. Kaznodzieja podkreślił, że na zakończenie szkolnych zmagań przychodzi w słowie Bożym Pan Jezus jako Dobry Pasterz troszczący się o każdego człowieka i szukający zagubionych. Zaznaczył również, że Bóg zachęca, aby Go naśladować w byciu „cichym i pokornego serca”. Te słowa homilii właściwie można by potraktować jako zadanie na wakacje i nie tylko.
 
Wyjątkowym momentem podczas tegorocznej Eucharystii na zakończenie roku szkolnego było błogosławieństwo posłania udzielone przez księdza biskupa absolwentce liceum Długosza Kamili Kopaczyk, która postanowiła spędzić część wakacji, pracując w sierocińcu „Shalom” jako wolontariuszka na misjach w Kenii. Postawa Kamili jest dla młodzieży świadectwem wprowadzania Ewangelii w życie, bo jak wiadomo,  „verba docent, exempla trahunt” („słowa uczą, przykłady pociągają”).
 
Kamila jest aktualnie studentką trzeciego roku na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Od wielu lat czynnie zaangażowana we wspólnotę Ruchu Światło Życie. W latach 2013-2016 uczęszczała do gimnazjum a następnie w latach 2016-2019 do Liceum ZSK.
 
Tradycyjnie na zakończenie Eucharystii zostały wręczone Medale ZSK, przyznawane corocznie za szczególne osiągniecia i zasługi dla szkoły.
 
Przed udzieleniem błogosławieństwa biskup diecezjalny, nawiązując do uroczystości Najświętszego Serca Pana Jezusa, zwrócił się do młodzieży z refleksją, że można mieć dużą wiedzę, a kamienne serce, bądź też odwrotnie – wrażliwe i naiwne serce, które podejmuje niewłaściwe decyzje. Dlatego skierował do uczniów przesłanie, aby zdobywanie wiedzy łączyło się z uwrażliwianiem serca, czyli „więcej myśleć i czynić dla innych niż dla siebie”.